מהו המסר שמעביר מרחב המורים?

מהו המסר שמעביר מרחב המורים?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מאת:לירון צימרמן, מדריכת תכנון מרחבים פיזיים ללמידה.

תאריך:12/05/2020

מרחבי מורים רבים הינם מקומות די עצובים. הם מכילים מגוון של פריטים אקראיים שנתרמו או נאספו לאורך זמן. לעתים רחוקות הם משמשים לפעילות מקצועית כלשהי. מרחבים אלה מעבירים מסר חזק למורים בכמה מישורים, רובם שליליים.

יש לנו ציפיות גבוהות מהמורים כאנשי מקצוע, אך בדרך כלל אנו לא מספקים מקומות למורים לשתף פעולה זה עם זה בצורה קיצונית וחיובית. כתוצאה מכך, לעתים קרובות מחנכים מקצועיים מבלים זמן רב בכיתות שלהם בעצמם, או משתפים פעולה עם אחרים במרחבים שנמצאים בדרך של התקשרות דינמית.

 

לקביעת פגישת יעוץ – לחץ כאן 

 

מה אם היינו מייצרים מרחב בכל בית ספר שתוכנן במיוחד כדי להעביר את המסר הנכון למורים ולעודד שיתוף פעולה? אם היינו עושים זאת, היו יכולים לקרות כמה דברים:

  •  אם היה מקום נהדר בבית הספר שהכיל את הכלים הנכונים לשיתוף פעולה, הוא עשוי למשוך מורים כמו אבן שואבת ולחבר אנשי מקצוע זה לזה. אנו יודעים שחדשנות מתרחשת כאשר אנשים נפגשים כדי לחלוק ולבנות על רעיונותיו של זה.
  • מתן מרחב נהדר כזה מחוץ לכיתה עשוי לעודד מורים לחשוב מחדש על מרחב ההוראה בכיתותיהם. צמצום הגודל בחלל ייעודי ואחסון למורים עשוי ליצור הזדמנויות למרחבי למידה פעילים וגמישים יותר.
  • תכנון מרחבי שיתוף פעולה למורים יעביר את המסר שהם אנשי מקצוע מוערכים. זה יהיה מקור לגאווה בבית הספר. זה יאפשר להם לדעת שבית הספר או הרשות שלהם השקיעו בהצלחה שלהם. זה עשוי לגרום להם להרגיש ראויים!
  • המורים זקוקים גם למרחבים שבהם הם יכולים להתמקד ולהתחדש בעצמם. לעתים קרובות זה קשה מאד לעשות זאת בכיתה שלהם. מרחבים אלה יתמכו היטב בשיתופי פעולה ומפגשים קבוצתיים, אך יכולים להיות בהם גם מרחבים להתמקדות, ריכוז והתחדשות. מרחב מעוצב בקפידה יכול להיות גמיש מספיק כדי לתמוך בסגנונות עבודה מרובים.
  • ** הערה צדדית: חמשת מצבי העבודה העיקריים שזוהו במחקרים וצוינו כאן הם: שיתוף פעולה, התמקדות, חברות, למידה והתחדשות **
  • צריך שיהיה מקום בבית הספר למורים לבנות הון חברתי ולחגוג הצלחות ביחד! מרחב כזה יכול לתמוך בפעילויות חברתיות למורים, מרכיב חשוב בבניית צוות מגובש. במרחבים אלה יכול להיות גם מרכיב המאפשר שיתוף של פרויקטים או רעיונות שעשויים לעורר השראה באחרים בבית הספר – מעין גלריה מסתובבת של פרויקטים / רעיונות רוצחים.

 

 

שתפו עכשיו