אדריכלות פדגוגית

ארגונומיה לילדים (אדריכלות פדגוגית)

מעוניינים לשפר את סביבת הלמידה? לתאום ייעוץ חינם - טלפוני או ביקור במוסד החינוך

שעת ייעוץ חינם

פיתוח ועיצוב סביבות למידה מונחות פדגוגיה

איפה אתם יושבים לקרוא ספר? האם אתם יושבים בכלל? אולי שוכבים, אולי עומדים…. כשאתם רוצים להתרכז, איפה תבחרו להיות? מה אתם צריכים בסביבתכם?

האם פעם חשבתם על הקשר ההדוק שבין תחושת הנוחות שלנו ליכולת הריכוז שלנו? האם כשהייתם תלמידים או כשאתם רוצים ללמוד משהו חדש היום, אתם משתמשים באותן צורות ישיבה מקובעות אליהן התרגלתם כל השנים או שאתם מחפשים משהו חדש?

אם השאלות האלו מעסיקות אתכם, אתם בדיוק במקום הנכון ולתחום הזה קוראים 'אדריכלות פדגוגית'.

אדריכלות פדגוגית היא הקשר שבין היכולת שלנו ללמוד או ללמד ובין הסביבה הפיזית שלנו. וכן, יש קשר בין הסביבה הפיזית בה אנו נמצאים ובין היכולת שלנו ללמוד ולהתמיד.

שמי לירון צימרמן ואני מתמחה בפיתוח ותכנון סביבות למידה מונחות פדגוגיה ובעיקר פדגוגיה חדשנית המותאמת למאה ה-21.

במהלך שמונה השנים האחרונות אני מלווה בתי ספר בתהליכי התחדשות פדגוגית וטכנולוגית. עוסקת בתכנון וליווי פרויקטים גדולים וחדשניים, בתי ספר חדשניים ומרחבי למידה משלב אפיון הצרכים ועד להכשרת הצוותים לעבודה במרחב.

מנחת קבוצות וסדנאות במתחם 'גוגיה' בתחום חדשנות פדגוגית ולמידה מיטבית. מפתחת תכניות לימוד ודרכי הערכה חדשניות.

כמעט בכל ארגון ישנה סביבת למידה הדורשת התייחסות ייחודית השונה ממרחבי העבודה וצומחת מתוך תחום המחקר של אדריכלות פדגוגית.

יש לכם שאלות או צורך בייעוץ?
השאירו את הפרטים למטה ואשמח לסייע בייעוץ והכוונה , פיתוח ותכנון מרחב הלמידה שלכם.

התקשרו עוד היום לתאום פגישת יעוץ חינם

התקשרו עכשיו
או
מלאו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם עוד היום 

רציונל

עולם החינוך והפדגוגיה עובר בעשור האחרון שינויים משמעותיים המשפיעים על מגוון נושאים, וביניהם גם על העיצוב הפיזי של מרחבי הלמידה.

אם בעבר הורגלנו לראות עיצוב המותאם ללמידה היררכית אחידה, המניחה שהמורה הוא מקור הידע הבלעדי, הרי שהאדריכלות העכשווית בבתי הספר בעולם המערבי מובילה עיצוב שנותן מקום ללמידה עצמאית ושיתופית של תלמידים במרחבים גמישים ורב-תכליתיים. השינוי הפדגוגי נשען על מספר רגליים, בהן: שינוי במאפייני ההוראה מחד והתאמה של תשתיות הלמידה הפיזית מאידך. לאור זאת, אחד מיעדי עולם החינוך המתפתח הוא התאמת הסביבה הפיזית כך שתקדם את הפדגוגיה החדשה.

המשמעות היא שבשנים האחרונות מבוצעים תהליכי תכנון מרחבי למידה וחידוש מבנים רבים, ובמקביל להם נרכש ריהוט תואם ומותקנים אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, בהשקעות גדולות מאוד.

תחום האדריכלות הפדגוגית עוסק בפיתוח ותכנון מרחבי למידה חדשניים, בו מלמדים מספר מורים במרחב המשלב סביבת למידה פיזית חדשנית ושיטות הוראה ולמידה פדגוגיות חדשניות וטכנולוגיות המערבות למידה שיתופית, למידה עצמאית, למידה במגוון כלים פדגוגיים וטכנולוגיים והוראה שיתופית. הפיתוח נעשה במגוון מודלים, החל ממרחב כיתתי (מותאם M-21) ועד לבית הספר כמכלול אשר מתוכנן מתחילתו.

כיוון שלוח הזמנים לביצוע שינוי תרבותי כולל, הוא ארוך ומאידך לוח הזמנים לביצוע השינוי הוא קצר יותר על שני הצדדים למצוא את האופן שבו מבצעים התאמה בין לוחות הזמנים הללו.

על הפונה להבין כי האדריכלית הפדגוגית נותנת שירותים הכוללים ייעוץ אדריכלי, ליווי פדגוגי, תכנון מלא וסיוע בכל תחומי התפעול והבינוי בתנאי שהארגון  מתחייב לעבור תהליך פדגוגי ברמה כזו או אחרת.

התהליך נועד לאסוף מידע מבעלי עניין מרובים (רשות מקומית, צוות חינוכי, קהילת בית הספר) כדי לבנות חזון משותף. תהליך הגילוי הוא מערכת שיתופית מאוד, קפדנית מונחית נתונים,  שתוצאותיה היא תכנית ברורה לקידום העיצוב.

התהליך מגיע לשיאו כאשר ישנו סיכום של כל הנתונים שנאספו יחד עם המלצות למעבר לעיצוב. בנוסף, רעיונות מושג ראשוניים ותרשימים יחד עם תכנית מרחבית יופקו כדי להביע את המהות של החזון הכולל ויקבעו את הטון עבור הפרויקט כדי להמשיך לעיצוב סכמתי.

הליווי כולל הגשה של הקול הקורא (כלשהו) מטעם משרד החינוך, ליווי הצוות החינוכי והרשות המקומית בהצגתו מול רפרנטים במשרד החינוך ועד לביצוע מלא.

מסלול הליווי

✓ היכרות עם הגוף ואפיון הצרכים

✓ תהליך גילוי עד הגשת הקול הקורא/מכרז/פרוגרמה

✓ הכנת 2 סקיצות לבחירה

✓ סיורים בבתי ספר מתאימים

✓ ליווי אדריכלי בצמוד למשרד האדריכלים הנבחר עד להגשת תכניות סופיות

✓ עבודה בצמוד לחברת הביצוע המלווה

✓ ליווי פדגוגי של הצוות החינוכי מהנהלת בית הספר ועד לצוות המורים/ות

✓ שיתוף הציבור כולל ערבי הורים ותלמידים/ות

✓ הכשרת מורים במסגרת שתתאים לבית הספר

✓ הגשת פרזנטציות למשרדי הממשלה והרשויות

✓ פיתוח תכניות לימודים מותאמות

✓ כתבי כמויות, מכרז קבלנים וביצוע

✓ הזמנת ריהוט

 

מוצרים לדוגמא

SALLI כסא אוכף ארגונומי טופ קומרס ציוד ארגונומי למשרד .jpg LIGHT 5 - Copy

לצפיה בכדורי ישיבה – לחץ כאן 

לצפיה בשולחנות מתכווננים לילדים – לחץ כאן 

לצפיה  בכסאות לילדים – לחץ כאן

מאמרים

כתוב את הכותרת כאן

טופ קומרס אדריכלות פדגוגית חדר מורים

חמש דרכים להפוך את חדר המורים למרחב מעורר השראה

"כשהייתי מחנך, חדר המורים היה מקום סטרילי, לא מזמין, ששכנה בו מכונת צילום, ואם היה לך מזל, מיקרוגל ומקרר. תמיד חשבתי שמדובר בשימוש גרוע במרחב. אני מאמין כי מרחבי המורים צריכים להיות מרחבים מעוררי מוטיבציה והשראה, בהם מורים יכולים להרגיש נתמכים ומוערכים".

כיצד ניתן להפוך את מרחב המורים שלך למרחב מעורר השראה?

שתפו עכשיו
קרא עוד »
טופ קומרס אדריכלות פדגוגית חדר מורים 2

האם כולנו מתעלמים מחדר המורים?​

קראתי לאחרונה מאמר מעניין בנושא "שלושת העשה ואל תעשה בהובלת מנהיגות המורה" ולמרות שיש כמה נקודות נהדרות ליצירה הזו, אחת דבקה בי כמוצא:

אל תשהה יותר מדי בחדר המורים (אם בכלל)

בואו נהיה כנים: חדר המורים הוא…

שתפו עכשיו
קרא עוד »

מהו המסר שמעביר מרחב המורים?

מרחבי מורים רבים הינם מקומות די עצובים. הם מכילים מגוון של פריטים אקראיים שנתרמו או נאספו לאורך זמן. לעתים רחוקות הם משמשים לפעילות מקצועית כלשהי. מרחבים אלה מעבירים מסר חזק למורים בכמה מישורים, רובם שליליים.

יש לנו ציפיות גבוהות מהמורים כאנשי מקצוע, אך בדרך כלל אנו לא מספקים מקומות למורים לשתף פעולה זה עם זה בצורה קיצונית וחיובית. כתוצאה מכך, לעתים קרובות מחנכים מקצועיים מבלים זמן רב בכיתות שלהם בעצמם, או משתפים פעולה עם אחרים במרחבים שנמצאים בדרך של התקשרות דינמית.

שתפו עכשיו
קרא עוד »

התקשרו עוד היום לתאום פגישת יעוץ חינם

התקשרו עכשיו
או
מלאו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם עוד היום 

מרחבי למידה | חדשנות פדגוגית | סביבות למידה | למידה ניידת | כיתות M-21 | מרחבים חדשניים | בית ספר חדשני | מרחבים פתוחים | מרחבים שקופים | סביבות למידה חדשניות | עיצוב מרחבי למידה |אדריכלות פדגוגית | אדריכלות חינוכית | גוגיה 

שתפו עכשיו