למה בכלל כדאי לעבוד בעמידה?

אם לא התגוררתם במערה מבודדת בזמן האחרון, אז בוודאי שמעתם שישיבה ממושכת הורגת לא פחות מעישון סיגריות. מחקרים עדכניים הוכיחו כי הכיסא שאתם מחממים שעות על גבי שעות במשרד פוגע ביצרניות ובהספק שלכם והורס את בריאותכם.  האדם הראשון שהחל לחקור לעומק תחום זה והעלה אותו לכותרות הוא ד"ר ג’יימס לוין מהמוסד הרפואי המכובד- קליניקת מאיו. במחקר פורץ דרך שפרסם בשנת 2014, הוא טבע את המושג האופנתי NEAT, שמשמעותו בעברית פשוטה, כמות האנרגיה המבוזבזת על ידי כל פעילות שאיננה שינה, אכילה או ספורט.

ד"ר לוין הצליח להסיט את סוגיית הישיבה הממושכת  למוקד הדיון התקשורתי והציבורי והפנה את אור הזרקורים לתופעה מסוכנת זאת. הוא הראה שמדובר באחת מהמגפות הגדולות ביותר של המאה ה-21 שאינה פוסחת על שום תרבות וחברה מערבית. למרות שאנו מקבלים זאת כמובן מאליו- תחשבו כמה שעות ביום אנו דבוקים לכיסא או לספה? אנו יושבים מול שולחן העבודה במשרד, במהלך פגישות עסקיות, בעת ארוחת הצהריים, כשאנו נוהגים הביתה,  כשאנו אוכלים בחוץ או בעת ארוחת הערב המשפחתית, וכמובן כשאנחנו צופים בטלוויזיה ונחים מהיום המפרך שעבר עלינו. השגרה הזאת ממשיכה מדי יום, יום אחר יום.

אין ספק שהעולם המודרני מתאפיין באורח חיים יושבני. תהליך המיכון שעוברת החברה המודרנית החל עם המהפכה התעשייתית, שבמסגרתה הופיעו אלפי מפעלים בכל פינה ברחבי הגלובוס. הפועלים שאיישו בתי חרושת אלה ביצעו את עבודתם בעמידה. לפני כן, בחברה החקלאית אבות אבותינו נאלצו לעבוד בשדות מבוקר ועד ערב. כיום, מציאות כזאת נראית דמיונית לגמרי ורחוקה יותר מאי פעם.  כשהכלכלה הפכה להתבסס על מידע ונתונים, והמחשוב השתלט על כל תחום בחיינו, מרבית האנשים מבצעים את עבודתם מול מסך המחשב. בניגוד לזמנים שבהם עבדנו בפרך בשדות או במפעלים, כיום קשה להזיז אותנו מהכיסא הנוח במשרד. האמצעים הדיגיטליים המשוכללים פתחו עולם שלם של הזדמנויות בלתי מוגבלות בפני עסקים, אבל הגוף שלנו סובל יותר ויותר מהישיבה הממושכת מול צג המחשב.

ד"ר לוין מדגיש, " כשהחיים שלנו עוברים על הכיסא אנחנו נוטים לשכוח שבכלל יש לנו רגליים. הגיע הזמן לעמוד שוב על הרגליים."  מרבית התהודה שעורר המחקר החדשני שלו נגרמה מחשיפת הקשר בין היעדר תנועה לאורך כמה דורות לעלייה דרמטית בשלל מחלות וליקויים בריאותיים כמו השמנה, לחץ דם גבוה, סוכרת, וזה רק חלק קטן מהרשימה.  הממצאים החמורים האלה פקחו את העיניים להמון אנשים. לפתע הם נזכרו שהאדם לא נועד להעביר את כל חייו בישיבה.

גם בסקנדינביה הגיעו לאותה המסקנה . לדוגמה, ממשלת דנמרק חייבה את כל עובדי המשרדים לעבוד מול שולחנות עמידה מתכווננים ( נסביר לכם על הפלא הזה מאוחר יותר).  בתחילת שנות ה-80 נעשו הגישושים הראשונים בשימוש בשולחן עמידה למשרד, אבל הם נתפסו כמוזרים וחסרי תועלת. באותו הזמן, עבודה משרדית מול שולחן המחשב נחשבה למשרה מועדפת ויוקרתית שרבים חלמו עליה. רק העובדים המשכילים והמוכשרים ביותר יכלו לחלום על ישיבה נוחה מול שולחן העבודה, כשכל שאר העובדים הסתכלו עליהם בקנאה בזמן שהם מתרוצצים ללא הפסקה וכמעט ולא זוכים להתיישב ולנוח.  מי יכל לחשוב על הצד האפל של עבודה ממושכת במצב ישיבה?

בסדר… הבנתי שאיני יכול לשבת כל היום במשרד. אבל איך וכיצד להתחיל לשנות את צורת העבודה שלי?

אתם בוודאי הולכים להגיד לעצמכם שמדובר בסך הכול בשולחן עבודה. הבחירה שלו לא צריכה להיות משהו מורכב או מהותי יותר מדי. כמו במרבית הדברים בחיים,  הבחירה בשולחן העבודה תלויה בצרכים ובשיקולים האישיים שלכם, ולכן חשוב לעשות אותה בצורה נכונה, מחושבת ומודעת. קודם כל, מומלץ להתחיל מבחינה יסודית של צורת העבודה הנוכחית שלכם. תחשבו כיצד נראית עמדת העבודה השגרתית שלכם והאם היא משרתת אתכם ביעילות ותורמת לבריאותכם. תשתדלו לענות לעצנכם על השאלות החשובות הבאות:

1. איזו עבודה אני מבצע במרבית הזמן?
2. האם העבודה שלי דורשת המון הקלדה?
3. האם אני מעביר הרבה זמן בטלפון במסגרת העבודה?
4 . האם יש לי כיסא משרדי נוח ואיכותי? האם הוא מתכוונן?

מה שאתם צריכים זה שולחן המתכוונן לכמה גבהים שונים, ולא שולחן עמידה רגיל.

אתם בוודאי תוהים למה בכלל צריך לדון בכיסא העבודה שלכם במשרד אם אנחנו בכלל מדברים על שולחן עמידה.  לכאורה הכיסא כלל לא צריך לעניין אתכם יותר ועדיף לשכוח ממנו. אבל , השאלה החשובה הזאת מחזירה אותנו לנקודה החשובה והבסיסית ביותר שחייבים להבין.

שולחן עמידה יכול להיות גרוע באותה המידה כמו כל שולחן משרדי מסורתי אחר! כפי שחשף המחקר שערך ד"ר לוין, המפתח הוא להזיז ולהניע את הגוף. אל תחשבו שאם ישיבה ממושכת היא האויב של בריאותכם, אז אתם צריכים לעמוד כל היום. בשום פנים ואופן לא. אסור לשבת זמן רב ללא תזוזה, בדיוק כמו שאסור גם לעמוד זמן רב ללא תזוזה. מדובר בעיקרון מכריע שמרבית אמצעי התקשורת ויצרני הריהוט המשרדי מפספסים!

המפתח לבריאות איתנה יותר ולתפקוד יעיל יותר בעבודה זה ללא ספק להזיז את הגוף מדי פעם. אתם חייבים למתוח איברים ולהניע אותם מדי פעם. חשוב לזכור, שאנו מנסים לחקות את שגרת העבודה במפעלים או בשדות ללא הצורך להרים משאות כבדים ולהזיע. אתם לא חייבים לקרוע את עצמכם בעבודת פרך, אתם פשוט צריכים לוודא שלא תיתקעו באותו המצב שעות על גבי שעות. כשיש לכם שולחן מתכוונן שניתן להתאים לכמה מצבי עבודה שונים, זה יאפשר לכם לבחור באופן נוח ופשוט את המצב המתאים ביותר באותו רגע, ולהחליף ביניהם מדי פעם בחופשיות. כך לא תהיו מאובנים בתנוחה מסוימת ותוכלו להניע את גופכם ולשנות את המנח שלו. תלמדו להאזין לצרכים ולדרישות של הגוף שלכם, וכשהוא יאותת לכם לשנות את צורת וגובה עמדת העבודה שלכם, תוכלו לבצע זאת בקלות. תעמדו כמה דקות ליד השולחן לאחר שהתעייפתם מהישיבה הממושכת מול ההגה בזמן הנסיעה הארוכה לעבודה. תעמדו כמה דקות בזמן שאתם עונים לשיחת טלפון. תעמדו אחר ארוחת הצהריים על מנת להיכנס לריכוז ולמנוע הסחת דעת. תעמדו כשאתם מרגישים שנתפס לכם הגב או הצוואר. תוכלו לבחור מתי לשבת ומתי לעמוד. הכוונון של השולחן יאפשר לכם לעבוד בצורה הטובה ביותר לגוף ולנפש שלכם!

בואו נשים את כל הדברים על השולחן בנוגע לשולחן עמידה

כמובן שבעת עבודה מול שולחן עמידה אינכם הולכים לעמוד כל היום. אתם לא חייבים להעביר את יום העבודה בעמידה ארוכה וכמובן שזה לא מומלץ!

כאן חשוב להדגיש את הנקודה השנייה שחשוב לזכור כשמדברים על שולחן עמידה-  מדובר בכלי יעיל ליצירת סביבה ארגונומית במשרד. הוא נועד בראש ובראשונה להתאים את סביבת העבודה למשתמש ולאפשר את התפקוד הגמיש והנוח ביותר שישפר את בריאותו ויעלה את תפוקתו. אם תקנו את שולחן העמידה הראשון שתראו ותשתמשו בו כסתם קישוט במשרד- הוא כלל לא יועיל לכם ואפילו לא תרגישו ביתרונות שלו. אתם חייבים להשתמש בו בצורה הנכונה והנבונה ביותר, אחרת הוא סתם יעלה אבק. תתארו לעצמכם שהחלטתם לרזות בשנה החדשה ולשם כך קניתם לעצמכם מכשיר כושר יקר וחדשני, אבל אין לכם מושג כיצד להשתמש בו כמו שצריך ולא כללתם אותו בשגרת אימונים ותזונה מתאימה. כמובן, שלא תראו ממנו שום תוצאות או השפעה חיובית. על מנת ששולחן העמידה החדש שרכשתם באמת ישפיע לטובה על בריאותכם, אתם חייבים להשתמש בו בצורה מחושבת ונכונה!

מרבית הסיכויים שהמונח ארגונומיה מוכר לכם, אבל מה זה באמת אומר?  ובכן, מדובר בתחום העוסק בעיצוב ותכנון מוצרים, מערכות ותהליכים כך שישפרו את יחסי הגומלין ביניהם לאדם שמשתמש בהם.

הארגונומיה התפתחה בעת המהפכה התעשייתית כתוצר משני של פעילות המינהל  לבטיחות ולבריאות בעבודה של ארצות הברית ( OSHA) והתמקדה במניעת פציעות גב בקרב פועלים בבתי חרושת שנאלצו להרים ולסחוב משאות כבדים. בשנות ה-80, הארגונומיה החלה לחקור גם את העבודה המשרדית ולתכנן דרכים לשיפור הבריאות והתפקוד בעבודה רציפה מול מחשב.  עם התגברות העבודה היושבנית מול צג המחשב , חלה עלייה דרסטית במספר המקרים של תסמונת מנהרת שורש כף היד ( תסמונת התעלה הקרפלית). מדובר בתופעה של כאב כרוני, הירדמות, או עקצוץ ביד. מחלה זאת נגרמת כתוצאה מכיווץ של העצב המתווך בפרק כף היד. פגיעה זאת יכולה להיגרם כתוצאה  מפציעת מאמץ חוזרנית, כלומר תנועות חוזרות ונשנות של פרק כף היד בתנוחה לקויה, כמו למשל בעת הקלדה או תפעול של מחשב. סיבות אחרות להיווצרות תסמונת מנהרת שורש כף היד יכולות להיות דלקת בכף היד או סוכרת. כתוצאה מהניסיון לבלום את הזינוק בשכיחות המחלה בקרב עובדים משרדיים נערכו המון מחקרים חשובים שחוללו מהפכה בתחום הריהוט המשרדי.  החוקרים גילו כי הגובה המקובל והסטנדרטי של שולחנות המחשב אינו מתאים ל-50% מהאוכלוסייה וגורם להם לעבוד בתנוחה מזיקה ולא נכונה הגורמת להיווצרות המחלה. על מנת לפתור ליקוי זה, פותחו עמדות עבודה מיוחדות עם מגש מקלדת הניתן לכוונון.

מאז נמכרו מיליונים רבים של מערכות מתכווננות כאלה. הם החליפו בהצלחה את שולחנות העמידה המיושנים שהיו קבועים בגובה מסוים ולא ניתנים לכוונון על פי הצרכים והדרישות של העובדים.

תוודאו שהשולחן במשרד "יעבוד" בשבילכם

זה מביא אותנו לנקודה החשובה השלישית שברצוני להעלות. אתם צריכים לוודא ששולחן העבודה המתכוונן שאתם רוצים לרכוש יתאים בצורה מושלמת  גם לעבודה בעמידה וגם לעבודה בישיבה. הוא צריך "לעבוד" עבורכם בכל תצורה ותנוחת עבודה- כלומר לאפשר לכם לתפקד בצורה יעילה מבלי להכריח אתכם לעבוד במגוון תנוחות מאולצות ולא נוחות שיפגעו בבריאותכם, יחמירו בעיות בריאותיות קיימות או יביאו להיווצרותן של מחלות חדשות.

בואו נבחן דוגמה ספציפית עם מידות הכוונון המומלצות:

בהתאם למחקרים האחרונים שנערכו על ידי מכון התקנים האמריקני והתאחדות יצרני הריהוט המשרדי והתעשייתי בארצות הברית , פורסמו מידות סידור עמדות העבודה המומלצות הבאות: הגובה הממוצע של עובדת במשרד  הוא 162 ס"מ, ובהתאמה הגובה המומלץ של עמדת העבודה הוא 62 ס"מ בישיבה ו-104 ס"מ בעמידה. הגובה הממוצע של עובד משרדי הוא 178 ס"מ, ובהתאמה הגובה המומלץ של עמדת העבודה הוא 67 ס"מ בישיבה ו- 114 ס"מ בעמידה. המידות האלה מתאימות רק למחצית מכוח העבודה בארצות הברית. כמובן, שיש להתחשב גם במימדי הגוף האישיים שלכם. עמדת עבודה איכותית צריכה לענות גם מעבר לדרישות של העובד הממוצע ולהתאים גם לעובדים גבוהים או נמוכים במיוחד. ניתן להשיג התאמה למגוון רחב במיוחד של מידות גוף באמצעות שולחנות עבודה שהגובה שלהם מתכוונן בין  57 ס"מ עד ל- 123 ס"מ. שולחן כזה יתאים גם למקרים החריגים והייחודיים ביותר.

כיום קיימות המון אפשרויות שונות בשוק… שמצוינות לעבודה בעמידה אבל כלל לא מתאימות לישיבה.

תוכלו למצוא היצע רחב במיוחד של שולחנות עמידה, אבל רבים מהם מתאימים רק לעבודה בעמידה, ולא הרבה מעבר לכך. תוכלו להרים אותם בקלות עד לגובה המושלם עבור עבודה נוחה בעמידה, אבל כשתרצו לחזור ולשבת, פשוט לא תוכלו לכוונן אותם לגובה נמוך מספיק על מנת לאפשר עבודת הקלדה או כתיבה בישיבה. זה נכון במיוחד עבור שולחנות עמידה שניתן להציב מעל לשולחן קיים. הם לא מאפשרים עבודה נוחה בכמה תנוחות וגבהים לסירוגין, ויענו בצורה טובה רק על מחצית מהדרישות והצרכים שלכם. סוג כזה של שולחנות עמידה לא  יספקו מענה רחב ומלא.

כאשר אתם עומדים מדי פעם במהלך עבודה בישיבה מול המחשב, אתם מנטרלים את הנזקים הבריאותיים החמורים של חוסר תנועה וישיבה ממושכת ללא כל תזוזה. על מנת לאפשר תפקוד תקין ובריא של השרירים והמפרקים, יש להניע אותם מפעם לפעם. הרווח הבריאותי אינו טמון בעמידה כשלעצמה, אלא בתזוזה של הגוף ובמעבר לתנוחת גוף אחרת.

אם החלטתם להשקיע בעצמכם ובעובדים שלכם- עדיף שתעשו זאת בחוכמה. תקנו את המוצר הנכון עבורכם כבר בניסיון הראשון. תוודאו שאתם רוכשים פיתרון שבאמת מתאים לצרכים הממשיים של המשרד והעובדים שלכם.

כמה עקרונות ארגונומיים שאתם חייבים לדעת

על מנת ליצור עמדת עבודה משרדית ארגונומית יש להתמקד בכוונון של שני גורמים מרכזיים: המקלדת וצג המחשב.  עבודה נכונה ובריאה מול מחשב מורכבת ממיקום נכון של צג המחשב ( השפעה על הראש, הצוואר והכתפיים) והמיקום הנכון של המקלדת ( השפעה על הזרוע ופרק כף היד).

אם יש לכם שולחן עבודה מתכוונן העומד בתקן האמריקאי ANSI/BIFMA, אז תוכלו לקבוע את הגובה המתאים והנכון עבור המקלדת, ופשוט תצטרכו להוסיף זרוע מיוחדת למיקום של צג המחשב כך שהראש, הצוואר והכתפיים שלכם יהיו ביציבה ובתנוחה הטובה והבריאה ביותר.

כפי שממחישים האיורים למטה, זרועות הידיים שלכם צריכות להיות מקבילות לרצפה, והידיים יהיו משוחררות ורפויות. יש לשמור על תנוחת ישיבה רגילה וטבעית-  מבלי להישען קדימה, להרכין את הראש ולמתוח את הצוואר או להימתח לאחור. יש להקפיד על ידיים ישרות וגב זקוף בעת השימוש במקלדת ובעכבר.

תנוחות עבודה מקובלות

הפס העליון הפלסטי של צג המחשב צריך להיות בגובה העיניים ובמרחק אורך של יד מגוף המשתמש. יש להציב את הצג המרכזי הישר מול המשתמש ( בקו ישר עם המקלדת, כך שהמקשים G ו- H יהיו במרכז מתחתיו) והמסכים המשניים צריכים להיות ממוקמים בצד שבו נמצא העכבר. מיקום נכון והולם של צג המחשב יאפשר לשמור על יציבה נכונה וזקופה, להפחית את הלחץ המופעל על הצוואר והכתפיים, ולהפחית את עייפות העיניים.

אנשים המרכיבים משקפיים בעלי עדשות מולטיפוקל צריכים לבצע התאמות נוספות על מנת להבטיח שצג המחשב ימוקם בצורה הטובה  והנוחה ביותר לצרכים שלהם. אם יש לכם שולחן עבודה המקובע בגובה מסוים או שניתן לכוונון חלקי ומוגבל, אתם צריכים לשקול ברצינות להוסיף משטח מתכוונן למקלדת וזרוע מתכווננת למסך על מנת לבצע את ההתאמות הנדרשות.

רבים מכם בוודאי יתהו למה בכלל צריך זרוע מתכווננת המאפשרת לשנות את הזווית של המסך. למה אי אפשר לקבע אותו במיקום מסוים פעם אחת ולתמיד ואז פשוט לשכוח ממנו? ובכן, מדובר בשאלה מצוינת. כמו שכבר הזכרנו, לכולנו יש מידות גוף שונות. עובדה זאת מקשה על מציאת היחס המושלם בין מיקומי המקלדת וצג המחשב במעבר בין תנוחות עבודה שונות. לעיתים, יש לבצע שינוי של כמה סנטימטרים במיקום המקלדת והצג כשעוברים בין ישיבה לעמידה.

עוד שיקול חשוב בכוונון נכון של עמדת וסביבת העבודה הממוחשבת היא הרצון שלנו להחליף בין כמה תנוחות שונות. לפעמים אנחנו צריכים לרכון קדימה או לנטות מעט לאחור, כמובן שהמיקום של הציוד שלנו צריך להשתנות בהתאם. הפיתרון הטוב ביותר הוא להחזיק בעמדת עבודה גמישה ונוחה בעלת מנגנון כוונון מובן  ופשוט. זה יאפשר לכם להתאים בצורה מושלמת בין צורת הסידור של הציוד שלכם לבין הצרכים והרצונות של הגוף שלכם בכל עת. כך תוכלו לעבוד בצורה נוחה ויעילה ככל האפשר בכל תנוחה רצויה כשכל אביזרי וכלי העבודה שלכם בהישג יד .

כמה שיקולים מעשיים שחשוב לקחת בחשבון

כשיש לכם שולחן עבודה בעל כוונון מלא, זה מאפשר לכם להזיז את המקלדת, המחשב הנייד, צג המחשב, הטלפון, וספל הקפה בהתאם לתנוחה הרצויה והמועדפת באותו הרגע. אחד מהחסרונות הגדולים ביותר של שולחן עבודה שניתן רק לכוונון חלקי של החלק העליון הוא שניתן להזיז למצב הרצוי רק את צג המחשב והמקלדת. כלומר, לא תוכלו להגיע בחופשיות ובנוחות לשאר הציוד והכלים בעמדת העבודה שלכם- כמו הטלפון, הניירת והמסמכים. תצטרכו לאמץ את הגוף בצורה לא בריאה על מנת להשתמש בהם. לכן, חשוב לבחור בשולחן עבודה ארגונומי המכיל כמה משטחי עבודה גמישים הניתנים לכוונון  מלא לגובה ולמצב העבודה הרצוי.

שולחן העבודה המתכוונן שלכם צריך להקל על התפקוד שלכם במשרד ולא להקשות ולסבך אותו. חשוב לבחור בשולחן הניתן לכוונון נוח, מהיר ויעיל ללא כל מאמץ. עדיף להימנע משולחן שצריך לשבור את הגב על מנת לשנות את הגובה שלו. תזכרו שכל פעולה חוזרת של הרמה, מתיחה או דחיפה  יכולה לפגוע בבריאותכם. עמדות עבודה בעלות מנגנון כוונון ידני דורשות מאמץ פיזי רב, וככל שמשקל הציוד המונח על השולחן יהיה כבד יותר, כך יהיה קשה יותר לשנות את מיקום משטח השולחן , ובמיוחד להנמיך או להגביה אותו על מנת לעבור בין תנוחת ישיבה ועמידה.

הטבע האנושי גורם לנו לחפש פתרונות קלים. אף אחד לא רוצה לשבור את הראש על עמדת עבודה שכמעט בלתי אפשרי לכוונן אותה כמו שצריך. מוצר כזה יגרום לכם  להישאר ללא תזוזה באותה תנוחה יושבנית שהתרגלתם אליה כי המעבר לתנוחה אחרת כל כך מורכב ומסובך, שזה פשוט לא שווה את כל המאמץ. במקום להתעסק עם משטח עבודה  הדורש כוונון ידני מסורבל ומציק תעדיפו להישאר באותה התנוחה שמזיקה לגוף שלכם. אף פעם אל תעשו את הטעות הזאת!

תשקיעו  בעמדת עבודה בעלת מנגנון כוונון גובה חשמלי. תוך כמה שניות תוכלו לעבור למצב העבודה הנוח והמתאים ביותר עבורכם. מדובר בפיתרון פשוט, אמין וקל לשימוש. זה יבטיח שתשתמשו בו לעיתים קרובות יותר ולא תתעצלו לעבור בין כמה מצבי עבודה שונים ולהשיג את ההתאמה המלאה והטובה ביותר.

בואו נחזור בפעם האחרונה  למחקר של ד"ר לוין. המסר שלו היה לעודד אותנו לנוע כמה שיותר ולשבת פחות. אבל זה לא אומר שאסור לנו בכלל לשבת או שאנחנו צריכים לעמוד כל הזמן עד שכואבות לנו הרגליים. האמירה שלו היא פשוטה: אסור להיתקע בתנוחה אחת בצורה מוגזמת ולא לזוז ממנה במשך זמן רב. אנחנו חייבים לבלות פחות זמן בישיבה ולהזיז יותר את הגוף, זה הכול. אם המידע הזה באמת היה מועיל ושימושי עבורכם ודחף אתכם להחלטה לרכוש שולחן עבודה מתכוונן, אז אתם חייבים לזכור עובדה אחת חשובה במיוחד… אם רק תרכשו אותו כדי שהוא יעמוד במשרד אז הוא לא יביא לכם שום תועלת… אתם חייבים לעשות בו שימוש ולהשתמש בו בצורה נכונה ונבונה!

בדומה לכל פעילות פיסית אחרת, הגוף שלכם חייב להתרגל אליה ולהתחיל לחוש בנוח איתה. אם התרגלתם להעביר משמרת שלמה בישיבה, אז מומלץ שתרגילו את הגוף שלכם לעבוד בצורה אחרת. בהתחלה תעשו את זה באופן הדרגתי ובכמויות קטנות. תעמדו לעשר דקות כל שעה. תלכו להביא כוס קפה או שתחליפו כמה מילים עם העובדים האחרים במשרד. תזכרו למתוח ולחלץ איברים ולזוז מדי פעם בתוך המשרד. המטרה שלנו היא לא סתם לעמוד בצורה ממושכת, אלא להניע את הגוף מדי פעם. מהר מאוד תגלו שההרגל הזה הופך לטבע השני שלכם . שגרת עבודה כזאת תהפוך לחלק בלתי נפרד מההתנהלות היומיומית שלכם במשרד. לאחר כמה שבועות או חודשים ההתלהבות שלכם משולחן העבודה החדשני ויוצא הדופן יכולה להתפוגג ואז תצטרכו להתאמץ על מנת להתמיד באורח החיים החדש שסיגלתם לעצמכם ולא לחזור להרגלי העבר.

בשורה התחתונה, כאב או תחושת חוסר נוחות הם איתות של הגוף לעשות דברים בצורה אחרת. כשפעמון אזהרה כזה מצלצל, אסור להתעלם ממנו. אם אתם מרגישים כאב בגב, אז תחזרו לשבת, אם אתם מרגישים שהצוואר שלכם נוקשה, תפסיקו לבהות בצג המחשב לכמה דקות… תלמדו להקשיב לגוף שלכם… תניעו אותו כמה שיותר גם במהלך יום העבודה שלכם.  בחברה שלנו יש סיסמה קליטה שמסכמת את הנקודה הזאת בצורה נפלאה: " התנוחה הבאה שלכם היא הטובה ביותר". אל תיתקעו באותה תנוחה לנצח, כל הרעיון הוא לזוז.

מחשבות אחרונות לסיום

בזמן האחרון הצטברו המון ראיות מדעיות בנוגע לחשיבות העצומה של התנועה  לגוף האנושי! כשאנחנו מאובנים בתנוחה אחת במשך שעות רבות מבלי לזוז אנו מזיקים בצורה חמורה לגופנו ופוגעים בהספק וביצרניות שלנו בעבודה. וכאן נכנס שולחן העמידה המתכוונן. מדובר בכלי העבודה המושלם עבור מיליוני עובדים משרדיים! על מנת שלא תלכו לאיבוד בים האפשרויות השונות, חשוב שתבינו היטב את הצרכים והדרישות שלכם ותעשו שיעורי בית לפני חיפוש השולחן המתאים. אל תתפתו להאמין לכל ההבטחות המפוצצות ואל תלכו על המוצר הראשון שינסו לדחוף לכם. תמיד תבדקו לעומק את המפרט, היכולות והתכונות של כל שולחן עמידה ותחשבו האם הוא באמת מתאים לכם. אתם חייבים לזכור שלא מדובר רק ברהיט שנועד לשפר את המראה של המשרד ולהרשים את המבקרים בו- מדובר בכלי עבודה שישפיע על הבריאות והתפקוד שלכם. אתם הולכים לבלות בו שעות על גבי שעות, ולכן חשוב שתבחרו שולחן שיאפשר לכם לבצע את מגוון המטלות היומיומיות שלכם בעבודה בצורה נוחה ויעילה.

תתייעצו עם מומחים בנושא הארגונומיה לפני הרכישה ותפנו אך ורק למשווקים אמינים המתמחים בתחום.  עדיף לא לבצע את הרכישה מחנות מקוונת או חברת ריהוט רגילה שלא מתמקדת בתחום הפתרונות הארגונומיים. כמו בכל שוק צומח ומתפתח אחר, המון יצרנים מפוקפקים ומוכרים חלקלקים מנסים לנצל לטובתם את הדרישה ההולכת וגוברת לשולחנות עמידה.  הרצון שלהם לרכוב על הטרנד הלוהט גורם להם לעגל פינות ולהציע מוצר זול ונחות. תיזהרו לא לרכוש חתול בשק שרק יגרום לכם לאכזבה ולמפח נפש. תהיו ביקורתיים, תקחו את הזמן ותיזהרו לא ליפול על מוצר גרוע. אם תדעו למה צריך לשים לב ואילו גורמים חייבים לקחת בחשבון,  תבצעו את תהליך הבחירה בצורה מודעת ונבונה, ואז אין שום סיבה שלא תמצאו את שולחן העמידה המתכוונן הטוב והיעיל ביותר עבורגם.

נקודות חשובות לסיכום

1 . גם ישיבה וגם עמידה הן מזיקות כאשר מתבצעות בצורה ממושכת ומוגזמת. תזכרו להניע ולהזיז את הגוף כמה שיותר!

2. חשוב להבין את היסודות והעקרונות של ארגונומיה טובה על מנת לקבל את התוצאות החיוביות ביותר.

3. תוודאו שאתם קונים מוצר המותאם במיוחד למידות הגוף ולצרכים שלכם. אל תרכשו מוצר רק כי מצוין שהוא ארגונומי, תבדקו שהוא מתאים לכם באופן פרטני. תבחרו מוצר איכותי שיהיה בעל אפשרויות כוונון רבות ופשוט במיוחד לשימוש.

4. תקשיבו לגוף שלכם ותמצאו את התנוחה הטובה והנוחה ביותר עבורו שגורמת לכם להרגיש הרבה יותר מרוצים ומשדרגת את ההספק והיעילות שלכם בעבודה.

5. תיעזרו רק במקורות אמינים, מהימנים, ומקצועיים שתוכלו לסמוך על ההמלצות והעצות שלהם.

ישנו מבחר אדיר של אפשרויות  שונות , אבל חשוב שתדעו למה בדיוק אתם זקוקים ותבחרו בחוכמה…  שולחן העמידה המתכוונן שלכם צריך לעזור להוציא את המיטב מעצמכם ולגרום לכם להרגיש הרבה יותר טוב במהלך עבודתכם היומיומית… אני מקווה שהמאמר הזה היה כמה שיותר מועיל ושימושי עבורכם!

כתבות נוספות:

הירשמו עכשיו ל 14 יום התנסות חינם

רכישה מאובטחת

רכישה מאובטחת
בתקן PCI המחמיר

אחריות מלאה

אחריות יצרן
1-5 שנים

משלוח חינם

בתיאום מראש לנוחיותך
אספקה לכל רחבי הארץ

חומרים איכותיים

חומרים איכותיים
בעלי תו תקן מחמיר

*שולחנות וכיסאות ארגונומיים בלבד

שתפו עכשיו