מחקר חדש קובע שהעבודה בעמידה משפרת את היעילות ב-50%

לפי המחקר, עובדים במרכז שירות טלפוני שעבדו בשולחנות שיכולים להתאים גם לעמידה, הפגינו יעילות גבוהה בהרבה מאלה שרק ישבו, גם אם היה להם פחות ניסיון. מדוע?

כאשר עובדים מבצעים את עבודתם בעמידה, הם מתפקדים הרבה יותר טוב. כך לפחות טוען מחקר חדש המשווה בין רמות הפעילות של עובדים המבצעים את עבודתם בישיבה ועובדים המשתמשים בשולחנות המאפשרים גם עבודה תוך כדי עמידה.

שולחנות אלו הפכו לפופולריים למדי בשנים האחרונות, אולם הדעות חלוקות לגבי יעילותן. רוב המשתמשים בשולחנות אלו עושים זאת למען היתרונות הבריאותיים ולאו דווקא כדי לשפר את הפרודוקטיביות שלהם.

כעת חוקרים מאוניברסיטת טקסס מדווחים שבמהלך המחקר שערכו, הם גילו שהעובדים שנהגו לעבוד תוך כדי עמידה, חשו בנוח יותר משום שהם נעו כל הזמן ושהיעילות שלהם גברה.

על פי ממצאי המחקר, עובדים במרכז שירות טלפוני שעבדו בשולחנות שיכולים להתאים גם לעמידה וגם לישיבה, הפגינו יעילות גבוהה ב-46% מאלו שישבו בשולחן עבודה רגיל, גם אם היה להם פחות ניסיון. עובדים חדשים רשמו פרודוקטיביות מוגברת מהרגיל כבר באמצע החודש השני לעבודתם.

במחקר השתתפו 167 עובדים, שחולקו לשתי קבוצות: האחת שעבדה בעמדות ישיבה ליד שולחן והשנייה עם עמדות המותאמות לעמידה. הפרודוקטיביות של המשתתפים נמדדה על פי מספר השיחות שעשו העובדים לשעה ללקוחות, שבהן סיימו את כל תהליך הטיפול בהם, כולל קביעת מועד לשיחת מעקב.

החוקרים ייחסו את רובה של העלייה בפרודוקטיביות לעובדה שהעובדים שעמדו דיווחו על נוחות פיזית רבה יותר. כמעט שלושה רבעים מהעובדים שעמדו, דיווחו שלא חשו אי נוחות עד תום ששת חודשי המחקר. ממצא זה מראה שלשולחנות עמידה יש יתרונות לא מבוטלים לעובדים בכך שהם מאפשרים להם לשרוף יותר קלוריות, לשפר את יכולת הריכוז, להגביר את היכולות הקוגניטיביות ועוד.

על אף שממצאים ממחקרים קודמים מראים שעובדים הנוהגים לבצע את עבודתם בשולחנות עמידה, לא נוהגים למעשה לעמוד זמן רב כלל ועיקר, הרי שהחוקרים במחקר הנוכחי מצאו שהעובדים במרכז הטלפוני עמדו במהלך היממה בממוצע 1.6 שעות יותר מהעובדים שיושבים.

אחד מהחוקרים, מארק בנדן, העומד בראש המרכז לארגונומיה של האוניברסיטה, אמר שעבודה בעמידה בלבד לא יכולה להסביר את כל ממצאי המחקר. "בעמידה סטטית אין יתרונות על גבי ישיבה סטטית", אמר ל"וול סטריט ג'ורנל". ההבדל העיקרי, טוען בנדן, הוא שאלו שעומדים במהלך העבודה "נוטים להתנועע, להתפתל, להישען, לסובב את הגוף יותר מאלו שיושבים". הבדל זה קריטי משום שכיום, העידן הטכנולוגי "גורם לנו להישאר נייחים".

בנדן אמר שהוא יכול לדמיין יום שבו הטלפונים החכמים יוכלו לקרוא את פעילותנו הפיזית ואת הסימנים החיוניים של גופנו כגון קצב הלב ולחץ הדם, ולפי זה להתריע על הצורך לקום ולהזיז את הגוף.

מקור: כלכליסט 15.06.16

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

הירשמו עכשיו ל 14 יום התנסות חינם

רכישה מאובטחת

רכישה מאובטחת
בתקן PCI המחמיר

אחריות מלאה

אחריות יצרן
1-5 שנים

משלוח חינם

בתיאום מראש לנוחיותך
אספקה לכל רחבי הארץ

חומרים איכותיים

חומרים איכותיים
בעלי תו תקן מחמיר

*שולחנות וכיסאות ארגונומיים בלבד

שתפו עכשיו

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *